Boek recensie | The Fame Game - Lauren Conrad.

''Madison Parker, die we al kennen uit de L.A.Candy-trilogie, ruikt eindelijk haar kans om het lievelingetje van Amerika te worden als realityshow L.A. Candy een spin-off krijgt; The Fame Game. Het enige probleem is haar tegenspeelster Carmen. Zij is opgegroeid in Hollywood en weet precies volgens welke regels ze het spel moet spelen om beroemd te worden...''

Aan het begin van dit jaar begon ik in het boek 'The Fame Game' van Lauren Conrad. Ik heb toen een kleine honderd bladzijdes gelezen maar heb hem daarna niet meer aangeraakt. Ik vond dat het boek vrij weinig inhoud had en ik vond hem ook niet erg leuk, maar toen ik hem laatst toch maar besloot te herlezen veranderde ik van mening. De laatste tweehonderd bladzijdes waren zo uit en ik ben daarom erg blij dat ik hem een tweede kans heb gegeven.

De Fame Game reeks is een trilogie van drie boeken die aansluiten op Lauren's eerste trilogie: L.a. Candy. Als je deze trilogie nog niet hebt gelezen kan ik je aanraden om dat eerst te doen, anders zullen er veel dingen in dit boek voorkomen die je niet snapt. Daardoor heb ik hier allereerst even de beschrijving van L.A Candy. Zo snap je meteen de beschrijving van The Fame Game een stukje beter.

''In Los Angeles draait het leven om zien en gezien worden. De stad heeft alles: een bruisend nachtleven, hippe designerwinkels, mooie mannen... Jane Roberts en haar beste vriendin Scarlett, nog geen twee weken geleden verhuisd naar L.A., kunnen hun geluk niet op wanneer een tv-producer hen vraagt voor zijn nieuwe realityshow, L.A. Candy. Ja, natuurlijk doen ze mee! Een nieuw chic appartement, gratis designerkleding, toegang tot exclusieve clubs en restaurants die ertoe doen. Wie wil dat niet? Zodra de show van start gaat, gaat alles razendsnel. Ze worden beroemd en ineens is iedereen in hen geïnteresseerd: oude vrienden, vage kennissen en knappe onbekenden. Het duurt echter niet lang voordat Jane zich realiseert dat in L.A. niets is wat het lijkt.''

The Fame Game pakt een korte tijd na de laatste gebeurtenissen in L.A. Candy op. Je gaat mee in het leven van Madison, Sophia en Gaby en je maakt kennis met twee andere dames: Carmen en Kate. Het is dus net alsof er in de tussentijd niets is gebeurd. Zelf vind ik dit erg fijn, het leest zo gemakkelijk door en je hoeft niet weer eerst te wennen aan de nieuwe trilogie.

Het verhaal heeft in het begin dus weinig inhoud, maar naar mate je het einde nadert gebeuren er een aantal dingen waardoor je écht door wilt lezen. Ik heb het boek in een paar uurtjes uitgelezen en ik ga de laatste twee boeken uit de trilogie ook zeker nog lezen. Als je dus zin hebt in een boek met niet al te veel inhoud, maar toch een beetje humor en gezonde spanning kan ik je dit boek zeker aanraden! Ik vind hem in ieder geval wel erg leuk. Lekker luchtig tussen alle Fantasy & Young Adults door.

Kende jij de Fame Game trilogie van Lauren Conrad al?

Lauren Conrad
Nederlands