Boek Review | Olivia Lewis - King

Sinds een tijdje heb ik het lezen weer helemaal herontdekt. Ik heb soms van die periodes waarin ik even wat minder lees, maar volgens mij is dat echt een kwestie van de juiste boeken kiezen. De laatste tijd lees ik namelijk alleen maar goede boeken. Over goede boeken gesproken... Ik meldde mij onlangs aan bij een Facebook groep met de naam 'Boekenverslinders'. Hier kun je van alles delen omtrent boeken. Ik kwam daar binnen een dag meerdere lovende posts tegen over de King serie van Olivia Lewis. Omdat ik het afgelopen jaar nauwelijks anders heb gelezen dan thrillers, besloot ik om eens iets anders proberen. Ik bestelde de volledige King serie en deel mijn ervaring vandaag met je.

Omdat ik normaliter alleen thrillers lees twijfelde ik even of deze King reeks iets voor mij zou zijn. Het is ten slotte een flinke omschakeling; van seriemoordenaars naar een erotische roman. De tekst op de achterflap -of in mijn geval Bol.com ;)- én de enthousiaste recensies waren voor mij echter genoeg om de serie een kans te geven.

En jongens, wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Het kostte mij geen moment moeite om deze omschakeling te maken; vanaf de eerste pagina werd ik helemaal in dit verhaal gezogen. In die eerste pagina's kwam ik er ook al snel achter dat het boek zich afspeelt in Nederland én dat de schrijfster ook Nederlands is. Olivia Lewis is niet haar echte naam, maar een pseudoniem. Lekker mysterieus.

Goed. Omdat de serie in totaal uit vier boeken bestaat, twijfelde ik even hoe ik dit wilde aanpakken. Losse recensies, of recenseer ik de gehele serie in één keer? Ik besloot voor de laatste optie te gaan, omdat het uiteindelijk één groot verhaal is.

Op de foto zie je overigens maar drie van de vier boeken, omdat ik nummer vier helaas niet kon bemachtigen als fysiek exemplaar. Deze was letterlijk drie weken lang uitverkocht op Bol, en de dag nadat ik hem als E-Book aanschafte kwam hij weer op voorraad. Echt iets wat alleen mij overkomt. Maar goed, gaan we niet om janken.

'' De dertigjarige Luci King heeft het goed voor elkaar, voor de buitenwereld in ieder geval. Ze heeft twee gezonde kinderen, is getrouwd met de zeer succesvolle ondernemer Benjamin King, woont in een kast van een huis aan de kust en is eigenaresse van het meest chique hotel van Nederland. Ze zou gelukkig moeten zijn, toch? Helaas kent Luci de keerzijde van deze rijkdom, ze is eenzaam en moet dealen met haar schatrijke, hautaine schoonfamilie, wat haar niet makkelijk af gaat. Luci heeft een roerig verleden en voelt zich nog altijd niet op haar gemak tussen de welgestelden, ze worstelt al jaren met haar identiteit. Wanneer Benjamin buiten haar om besluit zijn jongere broer in huis te nemen, een ex-gevangene die voorwaardelijk vrij komt, verandert alles. Joshua King is geen type waar je omheen kunt, hij laat zich niks vertellen en valt niet te negeren. Luci is precies hetzelfde. Ze kunnen moeilijk aan elkaar wennen en al snel lopen de gemoederen hoog op in huize King. Ondanks dat ze elkaar wel kunnen wurgen, is er vanaf het begin een bepaalde onderhuidse spanning voelbaar. Benjamin krijgt het steeds drukker met zijn bedrijf en ondertussen komt Joshua met de dag dichterbij, Luci beseft dat ze afstevenen op het onvermijdelijke. Kan ze weerstand bieden aan de broer van haar man? En nog belangrijker, wil ze dat wel? ''

De tekst op de achterflap klink zó heerlijk juicy dat ik meteen wilde beginnen met lezen. Dat is ook precies wat ik heb gedaan. Ik deed er welgeteld twee avonden over om dit boek uit te lezen en dat is voor mijn doen héél snel. Hoewel ik namelijk heel snel lees, heb -en neem- ik niet altijd de tijd om ook daadwerkelijk alle avonden te lezen. Bij dit boek kon ik echter niet anders; het enige in mijn hoofd was King. Ik keek er gewoon naar uit om de volgende dag weer verder te kunnen lezen, en dat is iets wat mij niet vaak gebeurd bij een boek.

Vanaf vrijwel de eerste pagina's ben ik gelijk geïntrigeerd door de personages. Luci King is een bijzondere vrouw met ietwat eigenaardige trekjes. Samen met Benajmin heeft zij twee kinderen, waarvan de jongste (Sophia) een echte terror kleuter is. Dit resulteert in heerlijke, hysterische scènes.

Alsof er niet genoeg drukte is in huize King komt Benjamins broer (Joshua) vrij uit de bak. Hij is precies het tegenovergestelde van wat Luci had verwacht. Vanaf het eerste moment voel je een spanning tussen deze twee, die zich gedurende het boek alleen maar heviger verspreid.

Dit boek zit vol met spannende, hysterische en vooral héle juicy momenten. Van die momenten waarvan je echt op het puntje van je stoel gaat zitten en het zelf ook lichtelijk warm krijgt.

Omdat ik niet te veel spoilers wil geven besluit ik om niet dieper in te gaan op de volgende drie delen, omdat ik je niet al wil verklappen wat er allemaal gaat gebeuren. Ik kan je wel zeggen dat de boeken langzaam steeds meer diepgang krijgen. Je komt achter het verleden van Josh, maar ook het verleden van Luci, Benjamin en de rest van de familie King. Het is een hele bijzondere familie, maar je voelt je er absoluut gelijk thuis.

Naast diepgang brengen de volgende delen ook wat meer spanning met zich mee; ik heb de boeken echt geen moment weg kunnen leggen. Vanaf begin tot het einde heb ik ontzettend genoten van de Kings en was ik zelfs een beetje treurig om de serie af te moeten sluiten. Gelukkig was het einde -mijn inziens- perfect en had ik geen beter einde voor hen kunnen verzinnen.

Helemaal een eind is het daar in tegen niet, want naast King heeft Olivia Lewis nog een serie: Queen. In Queen volgen we dochter Sophia -yes, de terror kleuter- wanneer zij twintig is. In deze serie komen Josh, Luci & Benjamin nog volop naar voren en heb je weer helemaal het gevoel dat je bij de Kings op de bank zit. Heerlijk!

Als kers op de taart nog even mijn complimentjes naar Olivia Lewis herself. Wat een lieve vrouw! Ik heb wat korte momentjes contact gehad met haar via Instagram en kreeg zelfs een prachtige boekenlegger opgestuurd. Té leuk hoe zij echt persoonlijk contact heeft met haar lezers en hoe trots zij is op haar boeken.

Goed, je weet wat je te doen staat! Ga ik weer verder in Queen. ;)

'' Wat is jouw laatst gelezen boek?

1 opmerking