Boek Review | Princess Deel 1, Zwaartekracht - Olivia Lewis

Vorig jaar maakte ik via een Facebook groep voor boekenliefhebbers voor het eerst kennis met Olivia Lewis. Een Nederlandse auteur die schrijft onder een pseudoniem. Onlangs kwam haar langverwachte, nieuwe boek uit; Zwaartekracht. Dit is het eerste deel van haar nieuwe Princess serie. Ik heb hem natuurlijk gelezen en deel vandaag mijn ervaring met je.

Mocht je nog niet bekend zijn met de boeken van Olivia Lewis, raad ik je écht aan om eerst de King en Queen serie te lezen. Die serie bestaat in totaal uit 8 boeken (4x King, 3x Queen & Kerst met de Kings). Dat klinkt misschien als veel werk, maar ik kan je zeggen dat ik deze serie echt heb verslonden. Ik heb deze serie vorig jaar in twee à drie weken uitgelezen en dat wil wat zeggen, gezien ik normaal gemiddeld één boek per week lees.

Ik was dan ook héél enthousiast toen ik hoorde dat er een nieuwe serie kwam over Ivy. Dat is dan ook de reden waarom ik je aanraad om eerst de andere boeken te lezen; het is jammer als je niet de achtergrond verhalen van de familie King kent. Dan leest het boek een stuk minder lekker en ik denk dat je je anders ook lichtelijk gaat afvragen of deze familie wel helemaal normaal is. Disclaimer; dat zijn ze niet. En dat is precies wat ze zo heerlijk maakt!

Nadat ze twee jaar op haar grote liefde Jake heeft moeten wachten, staat Ivy nu voor een duivels dilemma. Zij is de enige die de juiste keuze zal kunnen maken… Deel 1 in de driedelige Princess-serie van Olivia Lewis.

De zestienjarige Ivy Seegers heeft behoorlijk wat voor haar kiezen gekregen en wil gewoon rust. Maar wanneer ze Jake Valen ontmoet, verandert haar leven compleet. Ivy voelt zich enorm tot hem aangetrokken en de onaangepaste, vrijgevochten Jake ervaart hetzelfde. Maar nog diezelfde avond wordt hij opgepakt en verdwijnt hij voor twee jaar achter de tralies…

Ivy is achttien wanneer Jake weer vrijkomt. Ze heeft twee lange jaren op hem gewacht, maar overleeft hun prille liefde Jakes verlangen naar vrijheid?

Uiteindelijk staat Ivy voor groot dilemma waarbij alleen zij kan de juiste keuze maken...

Zwaartekracht begint met een kleine flashback naar de eerste kennismaking van Ivy en Jake. Deze hebben we al kunnen lezen in de Queen boeken, maar wordt nu juist verteld vanuit het oogpunt van Ivy en Jake. Dit tweetal heeft van het eerste moment een gigantische aantrekkingskracht door hun gezamenlijke liefde en kennis over motoren. Heerlijk om te lezen, want Ivy is echt een stoere chick en daardoor ook totaal verschillend van Lucy en Sophia die we in de eerste twee series volgden.

De schrijfstijl van Olivia Lewis is ontzettend vlot, waardoor je echt als een speer door het boek heen gaat. Het boek zit vol met romantiek, maar ook vooral met problematiek. Olivia Lewis maakt in haar boeken heel veel onderwerpen bespreekbaar. Denk hierbij aan depressies en geweld. Hier wordt heel open over gecommuniceerd.

Wel vind ik dat het in dit boek op een gegeven moment een beetje té veel van het goede is. De ene extreme gebeurtenis volgt zich op na de andere en er wordt vooral heel veel geruzied tussen de Kings. Ik vind het jammer dat overmatig geschreeuw tussen twee personages overstemt en zij geen enkel normaal gesprek met elkaar kunnen voeren, terwijl de familie King normaal juist zó hecht is.

Afgezien van dat puntje van kritiek -want ja, ik moet natuurlijk gewoon eerlijk zijn!- heb ik weer erg genoten van dit eerste deel van de Princess serie. De boeken van Olivia Lewis staan natuurlijk bekend om een vleugje -;)- romantiek en erotiek en daar is bij dit boek geen gebrek aan. Ik vond het mooi om te lezen hoe kwetsbaar Ivy zich hierin opstelde en hoe respectvol Jake hier mee om ging.

Zoals we van Olivia Lewis gewend zijn sluit het boek zich af met een enorme cliffhanger waardoor je gelijk door wilt lezen in het volgende boek. Helaas moeten we daarvoor nog even geduld hebben, want deel twee komt pas eind van dit jaar uit. Tot die tijd zullen we vol spanning moeten afwachten hoe dit verhaal zich verder zal ontplooien.

Dit artikel bevat producten die ik ter review heb ontvangen.
Lees hier mijn disclaimer.

Geen opmerkingen